Тесла најави 14.000 отпуштања за компанијата да остане „агилна“
Tesla се соочува со нови предизвици за да ја задржи својата позиција на пазарот. Компанијата најави отпуштање на над 10% од својата глобална работна сила, што е еднакво на намалување на најмалку 14.000 позиции. Оваа одлука доаѓа во време кога Tesla бележи пад на побарувачката и се соочува со сериозен притисок врз цените на своите производи.
Илон Маск, извршен директор на Tesla, во интерен меморандум кој прв го објави порталот Elektrek, изјави дека компанијата доживеа брз раст во последните години, што доведе до дуплирање на улогите и функциите во компанијата. Маск нагласи дека „ова е одлуката што најмалку му се допаѓа, но неопходно е да се преземат чекори компанијата да остане агилна, гладна и иновативна и подготвена за нови фази на раст“.
Првиот квартал од 2024 година ги покажа предизвиците со кои се соочува Tesla, со испораки од 387.000 возила, 13% под очекувањата на пазарот и првиот пад на испораките за речиси четири години. Проблемите со производството, вклучително и нападите на транспортните патишта во Црвеното Море и пожарот во фабрика во Берлин, само дополнително ги истакнаа проблемите со кои се соочува компанијата, пишува The Guardian.
Покрај внатрешните предизвици, Tesla се соочува и со се посилна конкуренција, особено на кинескиот пазар, каде локалните производители како BYD и Xiaomi почнаа сериозно да ја загрозуваат нејзината доминација. BYD дури накратко ја презеде титулата најголем светски производител на електрични возила во последниот квартал од 2023 година.
Маск истакна дека, покрај организациските промени, компанијата е фокусирана и на подобрување на профитните маржи, кои во последниот квартал паднаа на најниско ниво во последните четири години и изнесуваат 17,6%.
Со оглед на тоа што Tesla продолжува да се прилагодува на променливите пазарни услови, акциите на компанијата паднаа за 5,6% на пазарот, отфрлајќи приближно 38 милијарди долари од пазарната капитализација на компанијата.
Илон Маск за платформата X, која исто така ја поседува, рече:
„На секои пет години е неопходно да се реорганизира и оптимизира компанијата за следната фаза на раст“.
Веста доаѓа во време кога другите играчи на пазарот на електрични возила, како што е BP, преземаат слични чекори за да го оптимизираат своето работење во сегментот за полнење електрични возила, што покажува дека промените во индустријата се неизбежни.