Ќе се урива облакодерот на „Вјесник“ во Загреб, што изгоре минатата недела

По проверката и мерењето на конструктивната состојба на облакодерот на „Вјесник“, по минатонеделниот пожар, во кој изгоре зградата, градежните инженери се на мислење дека да треба да се урне, пренесоа хрватските медиуми.

По проверката и мерењето на конструктивната состојба на облакодерот на „Вјесник“, по минатонеделниот пожар, во кој изгоре зградата, градежните инженери се на мислење дека да треба да се урне, пренесоа хрватските медиуми.

Во Министерството за просторно планирање, градежништво и државен имот се одржа прес-конференција, на која ѝ претходеше состанокот меѓу министерот за просторно планирање, Бранко Бачиќ, претставници на Град Загреб и експерти од Хрватскиот центар за земјотресно инженерство. На состанокот присуствуваа и други служби за итни случаи.

На прес-конференцијата ќе се обратат надлежниот министер Бранко Бачиќ и градежните инженери Марио Урош и Јурај Појатина.

„Потребно е да се продолжи со отстранување на облакодерот поради ризикот од уривање и организацијата на сообраќајот“, рече министерот Бранко Бачиќ.

„По овој извештај, потребно е да се спроведе увид на самото место на облакодерот. Осигурителите треба да ги утврдат елементите што им се потребни. Влегувањето во зградата испраќа порака дека треба да се биде внимателен и дека тоа треба да се изврши на сопствен ризик, со оглед на состојбата на конструкцијата“, рече Бачиќ.

Тој додаде дека треба да се изготви проект за уривање, по што ќе започне процесот на јавна набавка, а потоа и уривањето.

Градежниот инженер Марио Урош рече дека извештајот е исцрпен и дека сакаат да ѝ дадат шанса на зградата, но дека сè е во прилог на отстранување на „Вјесник“.

„Облакодерот треба да се отстрани итно и што е можно побрзо. Сите мерења и сите инспекции укажуваат дека има сериозни штети“, рече тој.

„Има обемни физички оштетувања на столбовите, а источниот дел од облакодерот е исто така многу оштетен. Голата структура сега е подложена на дожд и снег, а сето ова може да влијае на ширењето на бетонот. Колку подолго стои таквата структура, толку е поголем ризикот од уривање на облакодерот“, додаде тој.

Експертите се обидуваат да ја утврдат структурната отпорност на облакодерот „Вјесник“ по катастрофалниот пожар во последните денови, а сообраќајните решенија зависат од тоа.

Саша Перко, магистер по градежништво, рече дека рушењето и изградбата на нова зграда се поскапи, но единствената опција.

Романтичната идеја за спасување на облакодерот на Улрих е емоционално разбирлива, но нема вистинска основа во технологијата, финансиите или стратегијата за развој на градот. Времето на зградата помина, е пораката на Перко.

„Највредната локација во Загреб заслужува модерен, ефикасен и репрезентативен комплекс, а не компромисно решение. Градот нема луксуз да ги троши следните 50 години на сентименталност, особено затоа што штетата по пожарот и претходното занемарување е толку голема што реконструкцијата повеќе не е рационална опција“, вели Перко.

Ако Загреб сака да направи пробив, верувам дека ова е моментот да го направи. Но, не козметички, туку буквално со „ресетирање“ – рушење и изградба на сосема нов, модерен комплекс што ќе означи нова ера за градот, исто како што „Вјесник“ ја означи старата“, заклучи Саша Перко.

Поради затворениот подвозник на „Славонска авенија“, која е една од главните патишта во градот, продолжија работите на новите сообраќајни прописи, како и сообраќајните метежи и редици во Загреб.

Работата на привремено решение, за зголемување на протокот на сообраќај на две третини од нормалниот капацитет, ќе трае во следните десет дена или до проценката на градежниот инженер за безбедноста на подвозникот, што се очекува денес.

Градските служби ги повикуваат жителите на Загреб да патуваат со јавен превоз секогаш кога е можно.