
Нов удар на Кина врз САД, на автомобилската индустрија и се заканува колапс
Новите контроли на Кина за извозот на ретки метали би можеле да доведат до запирање на производството на автомобили, бидејќи залихите на клучните магнети би можеле да истечат во рок од неколку месеци доколку Пекинг целосно го запре извозот, пишува Фајненшл тајмс.
Новите контроли на Кина за извозот на ретки метали би можеле да доведат до запирање на производството на автомобили, бидејќи залихите на клучните магнети би можеле да истечат во рок од неколку месеци доколку Пекинг целосно го запре извозот, пишува Фајненшл тајмс.
Во април, Пекинг ги прошири ограничувањата на извозот на седум ретки елементи и магнети кои се клучни за електричните возила, турбините на ветер и борбените авиони, како одговор на тарифите од 145 отсто наметнати од американскиот претседател Доналд Трамп.
Владини претставници, трговци и менаџери во автомобилската индустрија рекоа дека компаниите, за кои се проценува дека имаат залихи од три до шест месеци, сега работат напорно на нови набавки и бараат алтернативни извори за да избегнат сериозни нарушувања во производството.
Јан Гизе, трговец со метали во Традиум со седиште во Франкфурт, предупреди дека повеќето производители на автомобили и нивните добавувачи имаат само два до три месеци резерви на магнети.
„Доколку магнетите не пристигнат во ЕУ или Јапонија во таа временска рамка, мислам дека ќе имаме навистина сериозни проблеми во синџирот на снабдување со автомобили“, рече Гизе.
Најновите кинески контроли ги таргетираат тешките и средните ретки земјени метали, кои овозможуваат производство на магнети со високи перформанси, отпорни на високи температури, како што се диспрозиум, тербиум и самариум. Овие елементи се клучни за воените системи како што се борбени авиони, ракети и беспилотни летала, како и за роторите, моторите и преносите што се користат во електричните и хибридните автомобили.
Висок претставник на автомобилската индустрија рече дека ограничувањата ќе имаат големо влијание врз Тесла и сите други производители на автомобили, оценувајќи ја сериозноста на контролите во Кина на „7 или 8 од 10“.
„Тоа е форма на одмазда од страна на кинеската влада која вели: „Нема да возвратиме на царините, но ќе ве удриме таму каде што ве боли, за вашите компании да можат да вршат притисок врз нивните влади да ги променат нивните тарифни политики“, рече истиот извор.
Ретките земјени метали се широко распространети во Земјината кора, но тешко и скапо се обработуваат на еколошки начин. Кина речиси целосно ја контролира обработката на тешките ретки земјени елементи.
Лесните ретки метали, како што се неодимиумот и прасеодимиумот, кои се користат во големи количини за производство на магнети, засега не се опфатени со забраната, што на Кина и остава „многу простор за дополнителни закани“ доколку трговската војна ескалира, изјави Кори Комбс од консултантската компанија Тривиум со седиште во Пекинг.
Според новите правила, кинеските извозници мора да добијат дозвола за секоја пратка на ретки метали во странство, а нивниот трансфер во САД е забранет. Сепак, спроведувањето на овие ограничувања, кои постепено се прошируваат на зголемен број клучни минерали од 2023 година како одговор на американските забрани за извоз на технологија за чипови во Кина, досега не беше систематска.
Некои кинески извозници веќе прогласија виша сила за пратки на ретки метали и магнети наменети за странство и ја повлекоа стоката од снабдување, што дополнително го отежнува и онака нетранспарентното одредување на цените на тој пазар, пренесува СЕЕбиз.