
СиП Глобал: Американските царини најмногу би ја погодиле централна Европа
Евентуалното воведување царини од 25 отсто на САД за производите од ЕУ, објавено минатата недела од американскиот претседател Доналд Трамп, ќе го забави економскиот раст во централна Европа, предупреди аналитичката компанија СиП Глобал (S&P Global). Аналитичарите ја вброија Словенија меѓу најранливите земји, покрај Чешка, Унгарија, Словачка и Романија, пренесува СТА.
Евентуалното воведување царини од 25 отсто на САД за производите од ЕУ, објавено минатата недела од американскиот претседател Доналд Трамп, ќе го забави економскиот раст во централна Европа, предупреди аналитичката компанија СиП Глобал (S&P Global). Аналитичарите ја вброија Словенија меѓу најранливите земји, покрај Чешка, Унгарија, Словачка и Романија, пренесува СТА.
СиП Глобал за Ројтерс, на прашањето за можното влијание на тарифите, изјави дека тие најверојатно ќе им наштетат на изгледите за економски раст во Централна и Источна Европа, првенствено преку германскиот автомобилски сектор.
„Ова особено важи за Чешка, Унгарија, Словачка, Словенија и Романија“, велат тие. Како што објаснија, извозот на машини и транспортна опрема во Германија изнесува повеќе од една десетина од вкупниот извоз на овие земји, објави Ројтерс. Словенечките добавувачи на автомобили извезуваат 40% од своите производи во Германија, покажуваат податоците на кластерот за словенечка автомобилска индустрија (ГИЗ АЦС).
Земјите од Централна Европа се меѓу членките на ЕУ кои најмногу зависат од надворешната трговија. Учеството на извозот на стоки и услуги во бруто домашниот производ (БДП) се движи од 69% во Чешка до 92% во Словачка. Само Романија, со удел од 39 отсто, беше под просекот на ЕУ, покажуваат податоците на Евростат за 2023 година.
Учеството на извозот на стоки и услуги во словенечкиот БДП во 2023 година изнесува 83,3 отсто, објави минатиот декември Државниот завод за статистика.
Полска, најголемата економија во Централна Европа, е помалку изложена на проблеми во Западна Европа, бидејќи не се потпира толку многу на извозот на автомобили, има голем домашен пазар и добива милијарди евра од фондовите на ЕУ, наведува СТА.
Аналитичарот на Капитал економикс, Николас Фар, процени дека царините од 25% за стоките од ЕУ увезени во САД ќе го намалат економскиот раст во Централна Европа во просек за околу 0,5%.
Сепак, СиП Глобал верува дека падот на побарувачката за германски автомобили во Кина најверојатно ќе има поголемо влијание врз економскиот раст на земјите од Централна Европа отколку американските царини. Фолксваген, Мерцедес и БМВ продаваат околу една третина од своите возила во Кина, додека во САД продаваат од 10 до 15%.
„Побавниот раст во земјите од Централна и Источна Европа може да ги влоши нивните постоечки фискални предизвици, кои долго време ги истакнувавме како клучни ризици во регионот“, предупреди СиП Глобал.