
По повод Националниот ден за рак на дојка, кампањите на Avon и Фондот Б92 имаат за цел да ја подигнат свеста за важноста на превенцијата и раната дијагноза.
Секоја година во Србија се дијагностицираат меѓу 4.500 и 5.000 пациенти со рак на дојка, а меѓу 1.700 и 1.800 жени ја губат битката со оваа болест.
Оваа статистика не е охрабрувачка, но од 2020 година, кога Србија се најде на првото место во Европа по смртност, се случија охрабрувачки промени.
„Тогаш малку почнавме, малку повеќе сме вклучени во скрининг кампањата, малку подобри се и списоците со лекови. Ако продолжиме во вистинската насока, се надевам дека до 2040 година таа статистика значително ќе се промени“, вели Лазар Поповиќ од Институтот за онкологија во Војводина.
Домина Спасиќ од здружението „Ајде да бидеме заедно“ смета дека од суштинско значење е секоја жена да се грижи за своето здравје, барем еднаш месечно да прави самопреглед на градите, еднаш годишно да оди на преглед на лекар.
„Не секоја промена е малигна, но мора да се провери“, додава таа.
Ваквите акции се многу важни, се согласува Верица Јовановиќ од Институтот „Д-р Милан Јовановиќ Батут“.
„Преку вакви акции и учество на сите во заедницата, пред се на здравствениот сектор, но во исто време и жените во нашата земја, заеднички одговор може да се очекува навремена контрола на здравјето на жените, достапност на мамографија на сите нивоа на здравствена заштита и работење. на мобилна мамографија, како и навремено лекување со сите иновативни процедури и лекови кои даваат позитивен исход“, објаснува Јовановиќ.