Неискористени ресурси и неправилности на Клиниката за радиотерапија и онкологија
На Клиниката за радиотерапија и онкологија во Скопје, иако три линеарни акцелератори обезбедуваат услуги за околу 200 пациенти дневно, два дополнителни акцелератори остануваат неискористени. Оваа ситуација ги отвора прашањата за оптималното искористување на капацитетите, особено во услови на континуиран пораст на бројот на пациенти кои бараат третман во оваа област.
На Клиниката за радиотерапија и онкологија во Скопје, иако три линеарни акцелератори обезбедуваат услуги за околу 200 пациенти дневно, два дополнителни акцелератори остануваат неискористени. Оваа ситуација ги отвора прашањата за оптималното искористување на капацитетите, особено во услови на континуиран пораст на бројот на пациенти кои бараат третман во оваа област.
Ревизорскиот извештај на Државниот завод за ревизија укажува на сериозни проблеми во финансиското управување и усогласеноста на Клиниката. Во однос на сметката на основниот буџет за 2023 година, ревизорите воздржале од давање мислење, наведувајќи дека е забележано недостаточно вредносно усогласување на залихите на лекови и материјали. Дополнително, не се внесени податоци за лековите добиени преку донации, што влијае врз точноста на финансиските извештаи.
И покрај преземените активности за подобрување на системот за дијагностика и третман на онколошките пациенти, Министерството за здравство сè уште не ги одобрило протоколите за биолошка терапија. Средствата што се одобруваат за оваа терапија се доволни само за 24% од пациентите, што значително го ограничува пристапот до овој тип на лекување.
Клиниката, иако единствениот функционален центар за радиотерапија во државата, се соочува со проблеми и во управувањето со опремата. Еден од неискористените акцелератори, набавен во 2014 година, сè уште не е ставен во употреба, додека друг, добиен како донација, се чува во царинско складиште поради застареност. Овие ситуации дополнително создаваат финансиски трошоци за Клиниката.
Ревизорите укажуваат на потребата од подобра координација меѓу Клиниката и Министерството за здравство, со цел оптимално искористување на опремата и кадровските капацитети. Се предлага дисперзирање на услугите во други јавни здравствени установи со цел да се намали притисокот врз Клиниката и да се подобри квалитетот на здравствените услуги.