Западните медиуми продолжуваат да известуваат дека рускиот претседател Владимир Путин е заинтересиран за договорен прекин на огнот во Украина, иако реториката на Кремљ и руските воени дејствија илустрираат дека Путин останува незаинтересиран за значајни преговори и какво било решение што ќе го спречи да продолжи со уништување на независна украинска држава, наведува во дневната анализа американскиот Институт за проучување на војната.
Ројтерс на 24 мај објави дека четворица руски извори кои моментално работат или работеле со Путин изјавиле дека Путин е подготвен да преговара за прекин на огнот со кој се препознаваат сегашните фронтови и дека Путин е подготвен да ја претстави сегашната окупирана украинска територија како руска воена победа на руската јавност.
Западните медиуми објавија сличен интерес од Путин за прекин на огнот или решение врз основа на изјави од неодредени руски извори со одредено ниво на наводна поврзаност со Путин или Кремљ во декември 2023 година и јануари и февруари 2024 година.
Западните медиуми цитираат ограничени неодредени американски и меѓународни официјални лица кои потврдуваат дека Путин изразил интерес за прекин на огнот, иако други западни медиуми објавија дека американски извори негирале дека имало некаков официјален руски контакт до САД за тоа прашање.
Кремљ рутински глуми интерес за значајни преговори како дел од долгогодишната информативна операција која има за цел да го убеди Западот да направи отстапки за украинскиот територијален интегритет и суверенитет, и не е јасно дали неодредените руски извори кои разговараат со западните медиуми ги унапредуваат овие напори или точно прикажувајќи ги интересите и гледиштата на Путин.
ISW не може да ја утврди вистинитоста на тврдењата на руските извори за намерите на Путин, а овие приватни анонимни изјави остро се во спротивност со руската официјална јавна реторика и акција. Путин и Кремљ значително ја интензивираа својата експанзионистичка реторика за Украина од декември 2023 година и се повеќе укажуваа дека Русија има намера да освои повеќе територии во Украина и е посветена на целосно уништување на украинската државност и идентитет.
Руските сили спроведоа офанзивни операции во последниве месеци кои имаат за цел да постигнат оперативен значаен напредок и да ја урнат линијата на фронтот, отворија нов фронт во Харковската област (за што Русија не претендира преку нелегална анексија) и се обидоа да предизвикаат долгорочна штета на Украински борбени способности и економски потенцијал во редовни големи ракетни и беспилотни напади. Тие воени операции сугерираат дека Кремљ е повеќе заинтересиран за постигнување на својата долгорочна цел за максималистичка победа во Украина отколку за која било населба што веднаш би ја замрзнала линијата на фронтот каде што моментално се наоѓа.
Руски извори кои разговараа за западните медиуми, исто така, понудија меѓусебно контрадикторни карактеристики на ставот на Путин за преговорите.
Ројтерс објави дека руски извор изјавил дека Путин има за цел да заземе што е можно повеќе територија за да го принуди украинскиот претседател Володимир Зеленски да преговара, но друг руски извор оценил дека Путин не е подготвен да преговара со Зеленски.
Руски извори, исто така, изјавија за Ројтерс дека Путин верува дека Западот нема да и даде доволно оружје на Украина, но разбира дека за постигнување на каков било „драматичен“ руски напредок ќе биде потребна уште една руска национална мобилизација.
Доцнењето на западната безбедносна помош сериозно ги ограничи украинските одбранбени способности во последниве месеци, и ако Путин верува дека има граници за западната поддршка за Украина, тогаш логично би заклучил дека таквите ограничувања би можеле повторно да се појават на среден рок и да им дозволат на руските сили со нивните сегашни способности да се постигнат „драматични“ придобивки без да се спроведе поширока мобилизација на работна сила или руската економија.
Руски извор изјави дека Путин е загрижен дека подолгата војна ќе генерира повеќе незадоволни ветерани со лоши изгледи за работа и економски ситуации кои би можеле да генерираат домашни тензии, иако оваа проценка е во спротивност со тековниот хроничен недостаток на работна сила во Русија и напорите на Кремљ да го подготви руското општествоза долги воени напори. Овие противречности фрлаат дополнителен сомнеж за точноста со која овие руски извори го одразуваат вистинското размислување на Путин.
Овие руски извори особено ги истакнаа територијалните отстапки како дел од наводниот замислен прекин на огнот на Путин, но ретко се осврнаа на пошироките стратешки цели на војната на Путин во Украина. Ројтерс објави дека неговите руски извори изјавиле дека Путин смета дека Русија ја одржува контролата врз моментално окупираната украинска територија како основа за преговори за која не може да се преговара, а претходните извештаи на Запад за отвореноста на Путин за преговори на сличен начин ги истакнаа руските територијални желби.
Блумберг во јануари објави дека два неодредени извори блиски до Кремљ изјавиле дека Путин им сигнализирал на високи американски претставници дека можеби е подготвен да се откаже од барањата за „неутрален статус“ на Украина дури и на крајот може да се откаже од своето противење за пристапувањето на Украина во НАТО.
Руските барања за украинска „неутралност“ и мораториум за проширување на НАТО отсекогаш биле и продолжуваат да бидат едно од централните оправдувања на Путин за неговата инвазија на Украина
Путин, исто така, ја започна својата инвазија на Украина за да ја замени украинската влада со влада што тој ја определи соодветна и да ја „демилитаризира“ украинската војска за Русија да може еднострано да ја наметне својата волја на Украина во иднина без да се соочи со значителен украински отпор.
Руските извори кои зборуваа за прекин на огнот за западните медиуми не ги спомнаа овие две цели, кои претставниците на Кремљ редовно ги повторуваат.
Сепак, постојаното фокусирање на признавањето на окупираната украинска територија како руска територија не укажува на тоа дека Русија ќе се откаже од овие пошироки стратешки цели. Прекинот на огнот што ја отстапува моментално окупираната територија би ја конкретизирал идејата дека за украинскиот територијален интегритет може да се преговара, преседан кој Кремљ сигурно повторно би го посетил за да изврши притисок за дополнителни територијални отстапки и целосно да ја оспори идејата за украинска државност.
Прекинот на огнот не ја спречува Русија да ја продолжи својата офанзивна кампања за уништување на украинската државност, а Русија би го искористила каков било прекин на огнот за да се подготви за идни офанзивни операции во Украина.
Прекин на огнот ќе и даде на Русија можност да ги реконституира деградираните сили, да ја пренасочи работната сила кон големи напори за проширување и реформи наместо тековните борби во Украина и да и овозможи на Русија дополнително да ја мобилизира својата одбранбена индустриска база (ДИБ) без ограничувањата на непосредните оперативни барања. во Украина.
Русија би можела да го искористи прекинот на огнот за да подготви сили посоодветни за следење на серија офанзивни операции во потрага по промена на режимот, демилитаризација и освојување во Украина. Прекинот на огнот би иобезбедил на Украина сопствени можности да се справи со генерирањето сила и одбранбениот индустриски капацитет, сигурно, но Кремљ не може неразумно да очекува дека замрзнатата линија на фронтот ќе ја направи поддршката за Украина помалку итна и значајна за Западот и ќе и овозможи на Русија да го надмине чекорот.
Русија во моментов се подготвува за можноста за конвенционална војна со НАТО, а Кремљ, најверојатно, ќе смета на се што не е капитулација на Украина како на егзистенцијална закана за способноста на Русија да води таква војна. Руските воени лидери кои планираат војна против НАТО ќе мора да претпостават дека Украина може да влезе во таква војна во име на НАТО без оглед на статусот на Украина за членство.
Фронтот со НАТО долж целата западна граница на Русија со Европа ѝ претставува на руската војска сериозни предизвици, како што претходно оцени ISW, додека украинскиот пораз ќе и даде на Русија способност да ги распореди своите сили долж целото источно крило на Европа од Црното Море до Финска.
Руската победа во Украина не само што ќе ја отстрани заканата од Украина како потенцијален противник за време на евентуална конвенционална војна со НАТО, туку и ќе и обезбеди на Русија дополнителни ресурси и луѓе за да се посвети на голема конфронтација со НАТО. Без оглед на тоа како руската победа ќе ја подели Украина меѓу руската анексија и марионетската држава контролирана од Кремљ што ќе ја следи посакуваната промена на режимот на Путин, Русија ќе има пристап до милиони повеќе луѓе што би можела да ги импресионира во воената служба и поголемиот дел од ресурсите и индустрискиот капацитет на Украина. Според тоа, Путин и Кремљ веројатно ја гледаат победата во Украина како предуслов за да можат да водат војна со НАТО и каков било прекин на огнот или договорено решение што не е целосна украинска капитулација како привремена пауза во нивните напори да уништат независна украинска држава.
Кремљ ќе продолжи да глуми интерес за преговори во критичните моменти од војната за да влијае врз донесувањето одлуки од Западот за поддршката за Украина и да продолжи со напорите за извлекување превентивни отстапки од Западот.
Западното известување за наводниот интерес на Путин за преговорите во зимата 2023-2024 година се совпадна со долготрајните дебати во САД за безбедносната помош за Украина, а Кремљ можеби глуми интерес за прекин на огнот во овој момент за да ги убеди западните креатори на политика да изврши притисок врз Украина да преговара од ослабена позиција и се согласувам со она што многу веројатно би било решение кое во голема мера ја фаворизира Русија.
Кремљ можеби повторно глуми интерес за преговори со цел да влијае на тековната западна дебата за укинување на ограничувањата за употребата на оружјето обезбедено од Запад од Украина за да напаѓа воени цели во Русија и да ги убеди западните креатори на политиката дека промените во овие ограничувања може да доведат до неподготвеност на Русија да преговара во иднина. Кремљ, исто така, можеби глуми интерес за преговори повторно за превентивно да влијае на какви било идни западни дискусии за обезбедување дополнителна помош што ќе им биде потребна на украинските сили за да ја оспорат иницијативата и да започнат свои контраофанзивни операции на среден рок. ISW продолжува да оценува дека доследното обезбедување на клучните западни системи ќе игра клучна улога во способноста на Украина да ја оспори иницијативата ширум театарот и да спроведе идни контраофанзивни операции.
Американските власти неодамна изјавија дека продолжувањето на американската безбедносна помош ќе им помогне на украинските сили да се спротивстават на руските напади во текот на остатокот од 2024 година и дека украинските сили ќе се обидат да спроведат контраофанзивни операции за враќање на територијата во 2025 година.
Путин за време на прес-конференцијата со белорускиот претседател Александар Лукашенко во Минск, Белорусија на 24 мај изјави дека Русија е подготвена да преговара со Украина, но дека „легитимитетот на сегашниот [украински] шеф на државата е завршен“ лажно тврдејќи дека Зеленски повеќе не е легитимен претседател на Украина откако неговиот мандат истече на 20 мај.
Иако се чини дека Путин нема разбирање за украинскиот закон, неговите изјави унапредуваат поширока руска информативна операција која има за цел да ја деградира довербата на Украинците во Зеленски, прикажувајќи го како единствена пречка за преговарачкиот мир во Украина.
Украинската главна воена разузнавачка управа (ГУР) на 27 февруари предупреди дека Русија води информативна операција насловена „Мајдан 3“ која користи повеќе реторички линии за да ја поткопа домашната доверба и меѓународната поддршка за украинската влада, да го поткопа легитимитетот на Зеленски, да сее паника и поттикнуваат конфликт.
Шефот на ГУР, генерал-полковник Кирило Буданов на 27 април предупреди дека „Мајдан 3“ „напреднал“ и има за цел да ги прикрие проруските актери, идеали и движења како социјални тензии и други прашања за да влијае на украинското општество.
ГУР предупреди дека операцијата „Мајдан 3“ ќе го достигне својот врв во март-мај 2024 година, а портпаролот на ГУР, Андриј Јусов, слично предупреди на 23 мај дека Русија ќе продолжи да ја интензивира операцијата „Мајдан-3“ до јули 2024 година.
Радио Слободна Европа/Радио Слобода (РСЕ) на 20 мај објави дека анонимни онлајн сметки повикуваат групи од стотици украински корисници на Телеграма да учествуваат на демонстрациите „Мајдан-3“ на плоштадот на независноста во Киев на 21 мај, вклучително и некои кои нудат плаќања на 1.000 гривни (нешто помалку од 25 долари) на час.
РСЕ забележа дека сите овие Телеграм-групи го избрале датумот 21 мај да се совпадне со крајот на првиот претседателски мандат на Зеленски, кога Украина имаше избори во март 2024 година. РСЕ објави дека слична информативна операција има и ок повикувајќи се на TikTok, повикувајќи ги корисниците да демонстрираат против Зеленски и ширејќи пропаганда тврдејќи дека Зеленски повеќе не е легитимен претседател.
Путин на 24 мај изјави дека Русија се обидува да разбере кои се „легитимните [украинските] власти“ пред да се вклучи во преговорите, што имплицира дека Кремљ би можел да прогласи фигура по свој избор како „легитимна“ во одреден момент во иднина.
Независен мониторинг проект Белоруски Хајун објави дека авионот на поранешниот проруски украински претседател Виктор Јанукович — кој побегна од Украина во Русија за време на протестите на Евромајдан против неговото владеење во 2014 година — особено пристигнал во Минск на 24 мај, што се совпаѓа со рускиот министер за одбрана и Путин.
Западните и украинските медиуми го наведоа Јанукович како можна замена за Зеленски избрана од Кремљ, кога првите денови на руската инвазија ја принудија Украина да капитулира. Јанукович последен пат го посети Минск во март 2022 година, а украинските разузнавачки служби за Украинска правда изјавија дека патувањето било за Кремљ да го подготви Јанукович за „специјална операција“ што треба да биде вратен на функцијата претседател на Украина.
Неименувани руски владини функционери и извори во руското Министерство за одбрана (МО) и Кремљ изјавија за независниот руски весник The Moscow Times дека тековните напори за отстранување на високи руски одбранбени функционери и униформирани команданти најверојатно ќе продолжат во следните недели и месеци. Медиумот повикувајќи се на неименувани извори, на 24 мај објави дека неодамнешното апсење на пет високи функционери од одбраната од страна на Руската Федерална служба за безбедност (ФСБ) е веројатно првото од десетиците или стотиците очекувани апсења.
Официјалниот претставник сугерираше дека руските власти ќе уапсат до стотици одбранбени функционери од различни неодредени чинови оваа година. Друг вршител на должноста руски владин функционер тврдеше дека ФСБ се надева дека ќе инсталира функционери поврзани со ФСБ во руското Министерство за одбрана и ќе ја преземе контролата врз буџетот на Министерството за одбрана.
Извор близок до Кремљ тврди дека овие апсења укажуваат на тоа дека ФСБ „триумфира“ над руското Министерство за одбрана и дека апсењата се дел од напорите на ФСБ да го убеди Путин дека руското Министерство за одбрана е одговорно за неуспесите во првите недели од руското Министерство за одбрана. целосна инвазија на Украина во февруари 2022 година.