Почина фотографката Горанка Матиќ, хроничарот на животот во Србија и Југославија
Меѓу најпознатите дела на изложбата „Искуство во толпата“ беа интимните моменти на актери од сцената на новиот бран и уметници собрани околу Студентскиот културен центар во текот на 1980-тите – документарни филмови и фотографии од рок концерти, како и портрети и култен албум на водечките музичари од тоа време – Идоли, Бајага, Ѓорѓе Балашевиќ.
Влијателната фотографка Горанка Матиќ, присутна на медиумската и уметничката сцена повеќе од четири децении, почина вчера во Белград на 76-годишна возраст по кратко боледување, јави агенцијата ФоНет.
Матиќ, родена во Марибор во 1949 година, заврши историја на уметност на Филозофскиот факултет во Белград.
Нејзиното име е синоним за хроничарот на животот во Србија и Југославија пред неколку децении.
Професионалната фотографска кариера ја започна во првиот југословенски музички неделник „Џубокс“, а нејзините фотографии беа објавени од речиси сите водечки магазини во земјава.
„Никогаш не знаеш дали е тоа историски момент – сликаш и не размислуваш за историјата“, изјави Матиќ за Би-Би-Си на српски во 2021 година.
Стотици нејзини фотографии беа изложени во Музејот на современа уметност во Белград, на првата голема ретроспективна изложба на локална жена фотограф.
Меѓу најпознатите дела на изложбата „Искуство во толпата“ беа интимните моменти на актери од сцената на новиот бран и уметници собрани околу Студентскиот културен центар во текот на 1980-тите – документарни филмови и фотографии од рок концерти, како и портрети и култен албум на водечките музичари од тоа време – Идоли, Бајага, Ѓорѓе Балашевиќ.
За време на „Денот на болката и гордоста“ по смртта на Јосип Броз Тито, бројните протести и политички собири и уметнички портрети на политичари, музичари, режисери и писатели – Горанка беше таму за да го најде совршениот кадар и да го притисне чкрапалото на камерата. во вистински момент.
Таа беше во првата постава на неделникот „Време“, каде помина 17 години како фото уредник, потоа во весникот „Политика“ и на Српската радио-телевизија (2011-2015).
Предавала фотоновинарство и документарна фотографија на Факултетот за политички науки и на Факултетот за медиуми и комуникации во Белград.
Добитничка е на неколку значајни награди, меѓу кои се наградата на Октомврискиот салон во 1998 година, „Освојување на слободата“ на Фондацијата Маја Маршиќевиќ-Тасиќ во 2002 година и годишната награда на УЛУПУДС во 2005 година.
Здружението на новинари на Србија и додели на Горанка Матиќ награда за животно дело во 2019 година, а на Фондацијата „Тања Петровиќ“ за исклучителен придонес во афирмацијата на културата и уметноста во медиумите.
– Горанка Матиќ не го фотографираше светот како што изгледа, туку светот изгледаше (почна да изгледа) онака како што го фотографираше Горанка Матиќ. Заедно со некои режисери на телевизиски спотови (првенствено Так и Бак), њу вејв и панк бендови и филмаџии, и некои музички новинари, есеисти, писатели, Горанка Матиќ и уште двајца или тројца фотографи се креаторите на нашиот свет од осумдесеттите. Онаа што долго време се чинеше неуништлива, а по која доаѓа социјален и културен прекин и нашите (први) животи завршуваат. Се случи крајот на еден свет, а ние како поединци добивме можност во следниот живот да живееме во друг свет, во кој, сепак, ќе живееме како странци, мигранти, вонземјани, напиша Миљенко Јерговиќ во колумна пред три години за „Експрес“.
Извор: СЕЕбиз