Боинг ќе плати 200 милиони долари оти ја довел во заблуда јавноста за безбедноста на 737 Маx
Боинг и неговиот поранешен извршен директор Денис Мујленбург се согласија да платат високи казни за да ги подмират обвиненијата од Комисијата за хартии од вредност СЕК дека ја доведоа јавноста во заблуда за безбедноста на 737 Max по двете фатални несреќи во 2018 и 2019 година.
СЕК тврди дека, по падот на авионот Lion Air 737 Max во октомври 2018 година, во кој загинаа 189 луѓе, Boeing и Muilenburg знаеле дека дел од системот за контрола на летот на авионот предизвикува постојана загриженост за безбедноста, но сепак на јавноста ѝ кажале дека 737 Max е безбеден за летање. По фаталната несреќа на 737 Max на 10 март 2019 година, ДИК тврди дека Боинг и Муиленбург свесно ја заведувале јавноста за „лизгања“ и „празнини“ во процесот на сертификација на тој систем за контрола на летот.
„Во време на криза и трагедија, особено е важно јавните компании и извршните директори да обезбедат целосно, правично и вистинито информирање на пазарите“, рече претседателот на СЕК Гери Генслер во изјавата. „Компанијата Боинг и нејзиниот поранешен извршен директор Денис Миленбург не успеаја во оваа најосновна обврска. Тие ги доведоа во заблуда инвеститорите давајќи гаранции за безбедноста на 737 MAX, и покрај тоа што знаеја за сериозни безбедносни грижи“.
Во соопштението, Боинг рече дека спогодбата „целосно ја решава претходно обелоденетата истрага на СЕК за прашања поврзани со несреќите 737 MAX“.
„Денешното решение е дел од пошироките напори на компанијата за одговорно решавање на отворените правни прашања поврзани со несреќите 737 MAX на начин кој им служи на најдобрите интереси на нашите акционери, вработени и другите засегнати страни“, рече Боинг.
Компанијата и Муиленбург се согласија да ги решат обвиненијата за кршење на одредбите против измами на американските закони за хартии од вредност, но тие не ги признаа или негираа наводите на SEC. Боинг се согласи да плати порамнување од 200 милиони долари, а Муиленбург се согласи да плати 1 милион долари.
„Боинг и Муиленбург го ставаат профитот пред луѓето со тоа што ги заведуваат инвеститорите за безбедноста на 737 Max во обид да го рехабилитираат имиџот на Боинг по двете трагични несреќи кои резултираа со загуба на 346 животи и непроценлива тага на толку многу семејства“, рече Гурбир Гревал, во соопштение директорот на Одделот за извршување на СЕК.
Казните, иако големи, се бледи во споредба со финансискиот удар кој Боинг го претрпе со текот на годините поради 737 Max. Наведените загуби на Боинг достигнаа десетици милијарди долари и тоа не ја брои тековната законска изложеност на компанијата. Акциите на Боинг (БА) паднаа за повеќе од 3% во четвртокот, но благо пораснаа во последователните тргувања по објавувањето на СЕК.